vestiging-angelos-pizza-22

Interview: Fatih van Angelo’s Pizza

Vanaf vandaag lees je op ons blog elke maand een interview met eigenaren van bezorgrestaurants die bij ons aangesloten zijn. Fatih van Angelo’s Pizza in Rotterdam bijt deze keer het spits af. Want: hoe is het nu om een restaurant te runnen en welk gerecht móet je een keer geproefd hebben? Je leest er hier alles over!

vestiging-angelos-pizza-22

Restaurant

1. Wanneer is jullie restaurant gestart?

‘Angelo’s Pizza bestaat al sinds augustus 1987 – inmiddels dus al 29 jaar. Het restaurant is een van de eerste bezorgrestaurants in Rotterdam-Zuid. Angelo’s Pizza bestaat zelfs al eerder dan grotere pizzaketens als Domino’s Pizza. Het restaurant is destijds opgericht door een Italiaanse man, genaamd Tony. Sinds 2012 ben ik de nieuwe eigenaar geworden.’

2. Zijn er sindsdien uitbreidingen, verhuizingen of naamsveranderingen geweest?

‘Sinds de oprichting zijn er niet echt veranderingen geweest, alleen de naam is veranderd van Angelo’s Pizza Service naar Angelo’s Pizza. We bieden tegenwoordig namelijk – naast pizza – ook pasta’s en grillgerechten aan. Daarnaast is de kortere naam makkelijker om te onthouden.’

3. Hoe bent u op het idee gekomen om een restaurant te beginnen?

‘We hebben het restaurant overgenomen. Mijn vader was een horecaondernemer, en hij kreeg binnen zijn netwerk te horen dat de zaak beschikbaar was gesteld voor overname. Toen heeft hij aan mij gevraagd of ik het over wilde nemen en bereid was om zo’n investering te doen. Dat leek mij een hele leuke uitdaging, en zo ben ik er ingestapt.’

4. Wat is het unieke aan uw restaurant?

‘In het begin verkochten andere pizzeria’s pizza’s met de kaas onder de toppings. Wij onderscheiden ons van de andere pizzeria’s door de kaas boven de toppings te plaatsen in plaats van eronder. Verder streven wij naar een snelle levering van 25 à 30 minuten. De gemiddelde bezorgtijd van drie kwartier bestaat bij ons niet meer. We proberen zoveel mogelijk bezorgers aan te nemen, zodat we de mogelijkheid hebben om de bestelling snel te leveren. Meerdere bezorgers verminderen de wachttijd.’

 “We proberen zoveel mogelijk bezorgers aan te nemen, zodat we de mogelijkheid  hebben om de bestelling snel te leveren. Meerdere bezorgers verminderen de  wachttijd.”

Fatih, Angelo’s Pizza

5. Wat is het leukste aan het runnen van een restaurant?

‘Het leukste aan het runnen van een restaurant is dat het geen routinematig werk is. Het is heel dynamisch, waardoor je nooit weet wat jou te wachten staat. Wat het nog leuker maakt: je kunt je eigen creativiteit toepassen in de praktijk. Je komt op een idee en je kunt het gelijk toepassen, en dan zie je of het wat oplevert of niet.’

6. Heeft u tips voor mensen die een restaurant willen beginnen?

‘Je moet vooral veel geduld hebben. Ook raad ik aan om de terugkoppeling van de klant mee te nemen in het verbeterproces. Binnen ons bedrijf stellen we de beleving van de klant centraal. Elke beoordeling (terugkoppeling) wordt toegepast in het bedrijf. Als er bijvoorbeeld te veel zout in de pizza zit, dan wordt het geproefd door de koks. We kijken dan wat we eraan kunnen doen om dit te verbeteren of te voorkomen. Ik zou dit ook aanraden aan ondernemers die een restaurant willen beginnen.’

Gerechten

7. In wat voor soort keuken zijn jullie gespecialiseerd?

‘Pizza’s en pasta’s.’

8. Wat is jullie meest bestelde/populaire gerecht?

‘Sinds kort hebben we een pizza kapsalon en pizza saté geïntroduceerd, en deze zijn – los van de klassiekers – op dit moment erg populair.’

pizza-kapsalon

9. Welk gerecht móet je een keer geproefd hebben?

‘Ik hou van zoetigheid, dus ik zou gaan voor de pizza saté.’

Klanten

10. Jullie hebben op dit moment een beoordeling van gemiddeld 4,5 ster. Hoe komen jullie aan al die goede beoordelingen?

‘We stellen de klant centraal in het verbeterproces. We doen continu aan verbeteren, waarbij we echt elke beoordeling serieus nemen. We kregen bijvoorbeeld een keer een beoordeling van een klant die aangaf dat de toppings van de pizza vallen. Angelo’s Pizza staat bekend om pizza’s met kaas bovenop de topping, maar toen hebben we besloten het weer andersom te doen. De kaas kwam dus weer onderin met de topping erbovenop. Daarna hebben we geen klachten meer gehad dat de topping eraf viel.’

11. Stel: de pizzabezorger rijdt door een nieuwbouwwijk en kan het huis van de klant niet vinden. Hij dreigt te laat te komen, waardoor de pizza koud wordt. Wat zou u doen?

‘We vinden het belangrijk dat de bestelling van de klant naar wens en dus op temperatuur is. Op het moment dat mijn collega’s het bezorgen en we zo’n melding binnenkrijgen, dan wordt er vanuit de zaak direct contact opgenomen met de klant. Vervolgens wordt de klant op de hoogte gesteld dat de bezorger onderweg is, alleen dat hij moeite heeft met het vinden van het adres. Na afloop vragen we aan de klant of het naar wens is geweest (of dat het koud is aangekomen). Als dit het geval is, dan moet hij dit direct aan ons laten weten. We leveren de bestelling dan na. Dit vinden we belangrijk, want iedereen betaalt ervoor dus dan is het vanzelfsprekend dat ze iets krijgen wat ze ook verwachten.’

Thuisbezorgd.nl

pizzabezorger thuisbezorgd

12. Sinds wanneer zijn jullie aangesloten bij Thuisbezorgd.nl?

‘Sinds 2012 ben ik de nieuwe eigenaar. Sindsdien zijn we ook aangesloten.’

13. Wat is het drukste tijdstip waarop jullie bestellingen via Thuisbezorgd.nl ontvangen?

‘In de zomer zijn de piekmomenten tussen 18.00 en 19.00 uur. In de winter zijn deze piekmomenten al vanaf 17.00 tot 19.00 uur. De drukste besteldagen zijn in het weekend, vooral op zondag. Dit wisselt alleen sterk, dus het is niet te voorspellen.’

Wil je graag dat de eigenaar van jouw favoriete restaurant wordt geïnterviewd door ons? Laat het ons weten en reageer hieronder! 

Aukeline author

In Flevoland liggen mijn wortels, maar Utrecht heeft mijn hart gestolen. Verder is gezond én lekker eten voor mij de ultieme combinatie en houd ik van sushi, sporten, winkelen en schrijven. Als ik vakantie heb, lig ik het liefst te relaxen in een tropisch oord.

Comments