28 juli 2021 •

• Leestijd ongeveer 2 minuten.

5 functies die je zelf kunt bedienen in jouw Restaurantportaal

Wist je dat je wijzigingen voor je restaurant zelf kunt door doorvoeren via Thuisbezorgd.nl? We hebben verschillende functies die je zelf kunt bedienen, beschikbaar gemaakt in jouw Restaurantportaal. Log in en gebruik de functies om snel en eenvoudig wijzigingen aan te brengen aan jouw restaurant.

Verifieer je allergenen
Je bent wettelijk verplicht om informatie over allergenen openbaar te maken aan je klanten. Als restaurant is het jouw verantwoordelijkheid dat deze informatie juist en up-to-date is.

Controleer de allergeneninformatie van elk item op het menu in het gedeelte ‘Menu-items’. Scrol naar beneden om het gerecht te kiezen dat je wilt controleren en klik vervolgens op het pen-icoontje. Selecteer de allergenen van het gerecht en klik op bevestigen. Onthoud dat je altijd de informatie moet controleren en bevestigen wanneer je nieuwe items aan het menu toevoegt.

Markeer gerechten als uitverkocht
Om annuleringen van bestellingen te voorkomen kun je gerechten en items op het menu als uitverkocht markeren. Hiermee verberg je tijdelijk items op het Thuisbezorgd.nl menu.

In het gedeelte ‘Menu-items’ zie je een kolom met de titel ‘Beschikbaar’. Scrol naar het item op het menu dat je wilt verbergen en klik op de schuifregelaar, deze wordt grijs. Klaar om het gerecht opnieuw aan te bieden? Klik op de schuifregelaar, deze wordt groen en dit geeft aan dat het item weer besteld kan worden. Je kunt ook items op het menu markeren als uitverkocht via de T-Connect terminal of via T-Connect Software.

Openingstijden updaten
Zorg ervoor dat de openingstijden altijd kloppen, zo voorkom je gemiste bestellingen of bestellingen die je niet waar kunt maken.

Ga naar ‘Mijn Restaurant’ en klik op ‘Openingstijden’. Hier kun je jouw reguliere openingstijden aanpassen voor zowel bezorging als afhalen, of aparte openingstijden aanmaken voor specifieke dagen. Meer weten? Lees het hier.

Bezorggebieden deactiveren
Door verschillende bezorggebieden te deactiveren, heb je meer controle over het aantal bestellingen dat binnenkomt zonder dat je alle bezorgingen moet uitschakelen via ons platform.

Klik op ‘Mijn Restaurant’ en selecteer ‘Bezorggebieden’. Hier zie je alle gebieden waar jij bezorgt. Gebruik de schuifregelaar om gebieden uit te zetten waar je niet langer wilt bezorgen. Klanten in deze gebieden kunnen niet bij jou bestellen zolang deze staan uitgeschakeld. Wil je meer weten over deze functie? Lees dan hier ons artikel.

Kortingen aan je menu toevoegen
Trek nog meer klanten en bestellingen aan met kortingen.

Om deals aan je menu toe te voegen, ga je naar het gedeelte ‘Kortingen’ onder ‘Marketing’. Selecteer ‘Korting toevoegen’ om een speciale aanbieding van een vast bedrag te maken voor een specifiek item op het menu. Bijv. 15% of € 5,- korting. Je kunt zelf kiezen of je deze aanbieding tot het einde van deze maand of de gehele volgende maand wil laten lopen.