26 November 2020 •

• Leestijd ongeveer 1 minuut.

Coronavirus: Contactloze bezorging uitgelegd

De Coronacrisis heeft voor een versnelde groei voor maaltijdbezorging gezorgd en heeft de manier waarop we bezorgen veranderd. In 2020 introduceerden we contactloze bezorging om onze klanten, bezorgers en partners te helpen veilig te blijven tijdens de pandemie.

Hoe werkt contactloze bezorging?
Klanten die ervoor kiezen om te betalen via de online betaalmethode, laten hun bestelling bezorgen zonder fysiek contact. Dit betekent dat de bezorger de bezorgtas voor de deur van de klant plaatst. De bezorger belt dan bij de klant aan, stapt weg van de deur en wacht tot de klant de bestelling ophaalt.

Instructies voor contactloze bezorging:
1) Check eerste de betaalmethode van de klant. Als de klant contant betaalt, kun je de bestelling bezorgen zoals je dat normaal zou doen. Volg de volgende stappen als de klant online heeft betaald.

2) Wanneer je bij de klant aankomt plaats je jouw bezorgtas naast de deur. Als je geen bezorgtas gebruikt, plaats je de bestelling van de klant op de grond naast de deur.

3) Bij gebruik van de bezorgtas, rits je de tas open en zorg je ervoor dat de klant makkelijk bij de bestelling kan.

4) Bel vervolgens aan of klop op de deur.

5) Loop direct na het aanbellen of aankloppen twee meter bij de deur vandaan.

6) Als de klant de deur opent, begroet hem of haar dan vriendelijk. Vraag de klant om de bestelling uit jouw tas te halen en wacht tot ze de deur sluiten. Als je meerdere bestellingen in je tas hebt liggen, wijs de klant dan naar de juiste bestelling.

7) Zodra de klant de deur heeft dichtgedaan, kun je je bezorgtas pakken en verdergaan.

8) Op zoek naar meer informatie over contactloze bezorging? Bezoek onze FAQ pagina.