26 november 2020 •

• Leestijd ongeveer 3 minuten.

Groeiend succes door maaltijdbezorging: Partners aan het woord

Door de coronacrisis konden ‘gewone’ restaurants ineens geen gasten meer ontvangen. Voor veel restaurants een reden om zich aan te sluiten bij Thuisbezorgd.nl. Maar ook restaurants die al wel op het platform stonden, merkten het positieve effect. ‘Zonder Thuisbezorgd.nl hadden we de crisis niet overleefd.’ Onze partners vertellen hoe zij de coronacrisis ervaren.

Dennis van Dam | Gulle Goedzak, Hellendoorn

Gestart in: 2016
Keuken: snackbar


Wat zou er gebeurd zijn als je niet was aangesloten bij Thuisbezorgd.nl?
“We zijn nu vier jaar aangesloten. Bezorging stond bij ons op een laag pitje, maar door de corona-uitbraak is Thuisbezorgd.nl voor ons onmisbaar geworden. Het aantal bestellingen is explosief gegroeid.”

Wat is het effect van de pandemie op je restaurant?
“Toen corona uitbrak, zijn we gelijk in actie gekomen. Naast onze ‘snackbar-producten’ hebben we onze menukaart uitgebreid met broodjes en volledige maaltijden zoals de schnitzelschotel. Want: hoe diverser het aanbod, hoe groter de doelgroep. We zijn ook nog meer gebruik gaan maken van social media en posten bijvoorbeeld onze hardlopers. Van vega tot bbq.”

Blijf je bezorgen via Thuisbezorgd.nl na de coronacrisis?
“Zeker weten. Wij zijn hartstikke tevreden.”

Bruno Saelens | Paul’s Boutique, Gent, België
Gestart in: 2018
Keuken: hamburgers

Wat zou er gebeurd zijn als je niet wat aangesloten bij Thuisbezorgd.nl?
“Dan waren de meeste bestellingen via een ander platform geplaatst, wat had gezorgd voor een stuk minder omzet. Thuisbezorgd.nl is toch de meest toegankelijke en voor de hand liggende optie voor consumenten. Ook de verschillende betaalmethodes maken bestellen heel gemakkelijk voor de klant.”

Wat is het effect van de pandemie op je restaurant?
“Wij hebben volledig ingezet op bezorging. Wij hebben het geluk dat we vooral hamburgers verkopen en deze gemakkelijk te bezorgen zijn.”

Blijf je bezorgen na de coronacrisis?
“Ja, natuurlijk. We bouwen gewoon verder op deze positieve golf van bestellingen. Het is voor veel restaurants een zegen dat ze alsnog konden bezorgen tijdens deze crisis.”


Hubert Niedziółka | Niebo w Gębie, Warschau, Polen

Gestart in: 2020
Keuken: Poolse keuken


Wat zou er gebeurd zijn als je niet was aangesloten bij Pyszne.pl (Thuisbezorgd.nl in Polen)?
“We hadden onze zaak niet kunnen voortzetten”.

Wat is het effect van de pandemie op je restaurant?
“Het coronavirus dwong ons om onze werkwijze te veranderen. Tot nu toe hebben we vooral aan bedrijven bezorgd. Na hun sluiting hebben we 60% van onze omzet verloren. Onze keuze viel op Pyszne.pl, de marktleider. Ondanks de lange wachttijd voor activering, was het de moeite waard om bij het platform aan te sluiten. Een bijkomend voordeel was de deelname aan het Takeaway Pay-programma voor ziekenhuizen, waar we maaltijden leverden als onderdeel van onze assistentie voor medisch personeel.”

Blijf je bezorgen na de coronacrisis?
“We blijven bezorgen via Pyszne.pl, zeker zodra werknemers weer naar kantoor gaan en we bij kantoren kunnen bezorgen zoals we altijd deden.”



Mihai Samson | EAT ETC Hermes, Boekarest, Roemenië

Keuken: Internationaal
Gestart in: 2020


Wat zou er gebeurd zijn als je niet wat aangesloten bij Takeaway.com (Thuisbezorgd.nl in Roemenië)?
“Sinds het begin van het jaar waren we op zoek naar het juiste platform om eten te bezorgen. Bij de start van de coronacrisis werd die beslissing nog sneller gemaakt om een samenwerking met Takeaway.com te starten.”

Wat is het effect van de pandemie op je restaurant?
“Onze zichtbaarheid is sinds de samenwerking met Takeaway.com enorm gegroeid. Klanten waren blij dat ze konden genieten van lekker eten, zelfs tijdens de verspreiding van het virus”

Blijf je bezorgen na de coronacrisis?
“Ja, natuurlijk. Onze klanten zijn nu gewend aan het bestellen van maaltijden. Daarnaast blijft ons klantenbestand alleen maar groeien. We willen er alles aan doen om te blijven voldoen aan de behoeften van onze klanten”