21 July 2021 •

• Leestijd ongeveer 2 minuten.

Beheer verwachtingen en bouw aan loyaliteit met de Courier App

Blije klanten zijn onmisbaar voor elk groeiend bedrijf. Aandacht voor klanttevredenheid zorgt voor meer loyaliteit en nieuwe bestellingen. De gouden regel voor klanttevredenheid? Een uitzonderlijke klantervaring bieden. Dat betekent ook dat je klanten inzicht geeft in de status van hun bestelling. Gelukkig hebben we dit voor jouw restaurant makkelijker gemaakt met onze nieuwe Courier App.

Wat is de Courier App?

De app is speciaal ontworpen voor iedereen die via Thuisbezorgd.nl bezorgt. Bezorgers kunnen de app makkelijk op hun telefoon installeren. Met de Courier App kun je:

Verwachtingen beheren met realtime updates
Klanten kunnen even spieken hoe het met hun bestelling gaat dankzij onze trackertechnology. De app is geïntegreerd met de FoodTracker® en laat de live-locatie van de bezorger zien, zodat je klant precies weet wanneer zijn of haar maaltijd bezorgd wordt.

Bouwen aan loyaliteit met heldere communicatie
Bezorgers kunnen pushberichten sturen om klanten te informeren dat ze aan de deur staan. Als een bezorger het niet kan vinden, is een druk op de knop genoeg om de klant te vragen om de bezorger op te wachten bij de ingang van het gebouw. Deze functie helpt bezorgtijden te verminderen.

Wat is er nieuw in de Courier App?

De kaart

Bekijk de kaart met meer gemak
Bezorgers krijgen nu een voorbeeld van de kaart, zodat ze een idee krijgen van de locatie van de klant. Klik op de interactieve kaart om deze uit te klappen en zie:

  • De locatie van de klant
  • De locatie van het restaurant
  • Je eigen locatie

Interactie met klanten

Bezorgers kunnen klanten nu makkelijk bellen of een bericht sturen. De bezorger heeft nu nieuwe knoppen voor ‘bellen’ en ‘melding’, direct op de digitale bon.

Meer zichtbaarheid voor je bestelling

Bezorgers kunnen nu de exacte producten in de bestelling zien, inclusief:

  • Productnaam
  • Hoeveelheid producten
  • Extra’s (bijgerechten, formaten)

Hoe beginnen mijn bezorgers met de app?

  • Zo gedaan. Je bezorger kan de app downloaden in Google Play (Android) of de App Store (Apple).
  • Na installatie moet je bezorger een account aanmaken en inloggen.
  • Connect met je bezorger via je Restaurantportaal en zorg zo dat zij al je bestellingen kunnen zien.

In de app kan je bezorger bestellingen aan zijn lijst toevoegen door het bestelnummer in te voeren. Bezorgers kunnen de bezorging van de bestelling ‘beginnen’, afronden en pushberichten sturen naar de klant zoals ‘Je bestelling is bezorgd’-berichten.

Lees hier meer over de Courier App.