19 juli 2021 •

• Leestijd ongeveer 2 minuten.

Hoe: de kracht van beoordelingen maximaliseren

Waarom zijn beoordelingen zo belangrijk?
Beoordelingen zijn vaak de beste manier waarop een restaurant op de hoogte kan blijven van wat klanten van ze vinden, maar ze zijn veel meer dan een simpele score van vijf sterren.

Ze hebben niet alleen de macht om beslissingen van klanten te beïnvloeden, ze kunnen ook de geloofwaardigheid van een restaurant versterken. Ze zijn een krachtige tool die kan worden gebruikt om het vertrouwen van klanten te winnen, daarom sturen we je klanten na elke bestelling een e-mail om hen aan te moedigen een beoordeling achter te laten.

Hoe gaan beoordelingen in zijn werk bij Thuisbezorgd.nl?

Er zijn nogal wat belangrijke aspecten om te onthouden als het gaat om beoordelingen. Dit zijn er enkele:

  • De gemiddelde beoordelingsscore wordt per restaurant weergegeven in het restaurantoverzicht
  • Als een restaurant nieuw is, zijn beoordelingen zichtbaar nadat ze 3 beoordelingen hebben ontvangen
  • Kwaliteit en bezorging worden niet even zwaar gewogen. Kwaliteit is goed voor twee derde en bezorging voor één derde

Hoe bekijk ik beoordelingen?
Je kunt beoordelingen bekijken door te klikken op ‘Nieuwe beoordelingen’ in het dashboard van het Restaurantportaal. Hier kun je ook je algehele score zien, zoals die op het platform zichtbaar is, en reacties die zijn toegevoegd door je klanten.

Thuisbezorgd.nl verbergt beoordelingen wanneer deze:

  • Beweringen bevatten die lasterlijk of beledigend zijn, of een mening bevat die bepaalde gebruikers zou kunnen kwetsen;
  • Gewelddadig of discriminerend gedrag bevorderen, ondersteunen of daartoe uitnodigen;
  • Inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten of het recht op het bezit van een merk van derden;
  • De schending inhouden van een contractuele clausule of een wettelijke verplichting tot vertrouwelijkheid;
  • Illegale, ongeoorloofde of gevaarlijke activiteiten promoten;
  • Een geval van schending van de privacy van anderen voorleggen;
  • De indruk wekken dat deze mening voortvloeit uit onze eigen diensten of ons bindt;
  • Een kennisgeving doen namens een andere persoon door zich een identiteit toe te eigenen of een vals beeld te geven van uw betrekkingen met een derde;
  • Valse inhoud bevatten;
  • Betrekking hebben op de Thuisbezorgd.nl service en niet op het restaurant in kwestie wanneer ze afkomstig zijn van mensen die geen bestelling hebben geplaatst, of gebaseerd zijn op omstandigheden die te onnauwkeurig zijn om de recensie nuttig te maken voor andere gebruikers.