20 April 2021 •

• Leestijd ongeveer 2 minuten.

Zorg voor een goede timing in klanttevredenheid

Gemak – een van de belangrijkste redenen om eten te bestellen. De waan van de dag geeft klanten minder vrije tijd om aan koken te besteden. Als ze daarom eten bestellen, moet elke stap zo makkelijk mogelijk zijn. Van het plaatsen van de bestelling tot het moment van bezorging op de drempel: de klant zou zich geen zorgen hoeven maken over hun eten.

Een manier om deze zorgeloze ervaring te verbeteren, is het bieden van statusupdates van elke bestelling. Onze Food Tracker®-tool helpt je daarbij. Laat je klanten makkelijk de voortgang van hun maaltijd in de gaten houden. Transparantie over bezorgtijden kan je klanten geruststellen.

Waarom de bezorgstatus updaten?

De bezorgtijden correct updaten wordt vanzelf een gewoonte, als je het vaker doet. Hier leggen we je uit waarom je ervoor moet zorgen dat de Food Tracker® precieze bezorgtijden laat zien.

Minder vragen van klanten

Als hun maaltijd niet op tijd wordt bezorgd, verwacht dan telefoontjes van nieuwsgierige en hongerige klanten. Natuurlijk moet je je allereerst richten op het bereiden van de maaltijd, vooral tijdens piekuren. Zorg ervoor dat je die tijd ook hebt, door je klanten vanaf het begin op de hoogte te houden van de bezorgtijden.

Verbeter klantenloyaliteit

Klanten vinden het belangrijk dat ze erop kunnen vertrouwen dat hun favoriete restaurant op tijd bezorgt en hun loyaliteit hangt hiermee samen. Wees consistent en precies als je bezorgtijden doorgeeft, zodat je klanten weten dat ze op je kunnen rekenen.

Betere beoordelingen voor je restaurant

Lange wachttijden zijn niet ideaal, vooral niet als je niet weet hoelang je precies moet wachten. Klanten die hun maaltijd binnen 30 minuten verwachten, maar het pas na 50 minuten krijgen, zijn waarschijnlijk minder tevreden. Precieze bezorgtijden kunnen leiden tot blijere klanten en betere beoordelingen voor je restaurant.

Dus, hoe werkt de Food Tracker?

Selecteer de gewenste bezorgtijd voor elke bestelling die je ontvangt. Probeer deze tijd zo precies mogelijk aan te geven. Is je bestelling eerder klaar of loopt deze wat uit? Geef de tijd gemakkelijk aan door middel van de knopjes – of + 10 minuten in het besteloverzicht van je klant.