15 April 2021 •

• Leestijd ongeveer 6 minuten.

Veelgestelde vragen over de ‘Uit eten’-functie

Algemene vragen

Wat is deze nieuwe functie?

‘Uit eten’ is onze gloednieuwe besteloptie waarmee klanten die bij je restaurant aan het dineren zijn, direct via de Thuisbezorgd.nl app kunnen bestellen en betalen. Met de heropening van terrassen en buiten dineren zal het druk worden in restaurants en dankzij deze tool kun je nu een groot aantal bestellingen beheren met een handige en contactloze bestel- en betaaloplossing.

Waarom introduceren wij ‘Uit eten’?
Wanneer de maatregelen worden versoepeld en restaurants gasten kunnen ontvangen op het terras, willen wij je helpen door een contactloze bestel- en betaaloplossing aan te bieden om je bestellingen eenvoudig te beheren en je gasten (en personeel) veilig te ontvangen. Net als bij afhaalbestellingen zijn alle bestellingen die via deze functie binnenkomen, tijdelijk vrij van commissie.

Wat zijn de voordelen voor mijn restaurant?

– Een snelle en gemakkelijke manier om te bestellen en te betalen: wees voorbereid op een toename van het aantal bestellingen als terrassen en buiten dineren weer open gaan. Beheer gemakkelijk een groot aantal bestellingen met onze veilige en gemakkelijke besteloplossing.

– Veiligere ervaring voor zowel je personeel als je klanten: door de contactmomenten tussen je personeel en de klanten te beperken, kun je een veiligere ervaring bieden.

Wanneer is deze nieuwe functie beschikbaar?

Wij lanceren onze nieuwe ‘Uit eten’ functie op 28 april 2021 wanneer, in lijn met de Nederlandse overheidsrichtlijnen, terrassen en buiten dineren weer is toegelaten.

Wat kosten bestellingen die geplaatst worden via ‘Uit eten’?
Voor iedere ‘Uit eten’-bestelling (zoals voor alle bestellingen) vragen wij administratiekosten (€0,19 per bestelling). Alle bestellingen die via ‘Uit eten’ binnenkomen zijn tijdelijk vrij van commissie.

Zijn er specifieke vereisten voor ‘Uit eten’?

Ja, je moet ervoor zorgen dat je klanten veilig en in overeenstemming met de geldende wetgeving kunnen eten bij je restaurant. Volgens de richtlijnen van de overheid is in eerste instantie alleen restaurantbezoek op het terras mogelijk. Heb je die faciliteiten niet, of wil je geen gebruik maken van ‘Uit eten’? Je kunt je hier op ieder moment afmelden. Klik hier voor de Algemene Voorwaarden.

Hoe kan ik deelnemen? Hoe meld ik me af?

Wat moet ik doen om deel te nemen?

Je hoeft niets te doen om deel te nemen: wij activeren automatisch de ‘Uit eten’-functionaliteit voor je restaurant. Bekijk hier de Algemene Voorwaarden voor ‘Uit eten’. Wil je niet deelnemen? Geen probleem. Je kunt je op ieder moment aan- en afmelden via het Restaurantportaal.

Ik wil niet profiteren van deze nieuwe functie. Hoe kan ik mij afmelden?

Geen probleem. Je kunt je op ieder moment direct via het Restaurantportaal afmelden en weer aanmelden.

Ik heb geen tafels om aan te eten, wat moet ik doen?

Je kunt je afmelden via het Restaurantportaal.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

Klik hier voor de Algemene Voorwaarden.

Hoe ‘Uit eten’ werkt en wat je moet doen

Hoe plaatsen klanten een bestelling?

Als klanten al bij je restaurant zijn, hoeven ze alleen maar:

– De Thuisbezorgd.nl app te openen of te downloaden.

– Je restaurant te selecteren in de ‘Uit eten’ lijst.

– Hun bestelling te plaatsen en te betalen – ze kunnen alle informatie rond hun tafel toevoegen in het opmerkingen veld: “Hoe kunnen we je vinden? Tafelnummer of korte beschrijving”.

– Je ontvangt een bestelling alsof het een afhaalbestelling is. Je herkent aan het opmerkingenveld dat het een bestelling voor ‘Uit eten’ is. Het enige wat je hoeft te doen is de bestelling zoals gewoonlijk te accepteren en de maaltijd te serveren op de plaats waar de klant zit. Makkelijk!

Hoe informeer ik klanten hoe ze moeten bestellen?

We sturen je een aantal stickers die je op je tafels kunt plakken, zodat klanten weten hoe ze de bestelling kunnen plaatsen en direct kunnen betalen vanuit de Thuisbezorgd.nl app.

Mijn klant gebruikt de app, maar kan de ‘Uit eten’ lijst niet zien. Wat moet ik doen?

Als ze ‘Uit eten’ niet zien in de app, hoeven ze alleen maar de Thuisbezorgd.nl app te updaten.

Mijn klant gebruikt de app, hij ziet de ‘Uit eten’ lijst, maar mijn restaurant verschijnt niet. Wat moet ik doen?

Je restaurant zal zichtbaar zijn in de ‘Uit eten’ lijst wanneer je ook afhalen aanbiedt. Als je restaurant op een bepaald tijdstip niet zichtbaar is, kan dit liggen aan je openingstijden. Je openingstijden voor afhaalbestellingen zijn gelijk aan je openingstijden voor ‘Uit eten’. Je kunt op ieder moment je openingstijden zelf aanpassen in het Restaurantportaal.

Hoe herken ik een bestelling voor ‘Uit eten’?

Je ontvangt een bestelling alsof het een afhaalbestelling is. Je krijgt een melding op het bonnetje, waarop staat: “Bestelling voor eet bij het restaurant: Let erop dat de klant een bestelling plaatst om te eten in het restaurant”. Het enige wat je hoeft te doen is de bestelling zoals gewoonlijk aannemen en de maaltijd serveren op de plaats waar de klant zit. Gemakkelijk!

Hoe weet ik voor welke tafel deze bestelling is?

Bij het plaatsen van de bestelling via de Thuisbezorgd.nl app kan de klant een opmerking toevoegen in het vakje opmerkingen. Hier staat bij: “Hoe kunnen wij u vinden? Tafelnummer of korte omschrijving”. Wij raden je aan om het tafelnummer op je tafels weer te geven, zodat de klant gemakkelijk informatie kan invoeren tijdens het plaatsen van de bestelling.

Kunnen mijn klanten mij op de hoogte brengen van allergieën of specifieke verzoeken?

Ja. Op dezelfde manier als bij je bezorg- of afhaalbestellingen kunnen klanten opmerkingen toevoegen aan elk item van het menu.

Kan ik mijn menu voor ‘Uit eten’ wijzigen/bijwerken?

Wil je je menu aanpassen? Neem dan contact op met de klantenservice. Is een product uitverkocht? Markeer dan het product als uitverkocht in jouw Restaurantportaal. Houd er rekening mee dat je menu hetzelfde zal zijn als je afhaalmenu. Als je wijzigingen in één van de menu’s toepast, wordt dit doorgevoerd in beide menu’s.

Ik hanteer andere prijzen voor bezorging. Kan ik mijn prijzen aanpassen?

Ja, dat kan. Je menu voor ‘Uit eten’ is hetzelfde als je menu voor afhaalbestellingen.

Hoe kan ik een klant terugbetalen?

Neem contact op met onze klantenservice op via info@thuisbezorgd.nl om de terugbetaling te autoriseren.

Kunnen klanten via de app fooien geven aan de restaurants?

Helaas kunnen klanten voor dit soort bestellingen geen fooi achterlaten via de app.

Wat als een klant een bestelling voor ‘Uit eten’ plaatst, maar hij nog niet in mijn restaurant is?

De ‘Uit eten’-functionaliteit wordt alleen beschikbaar wanneer een klant 50 meter (of minder) verwijderd is van een restaurant. Het is onwaarschijnlijk dat ze een bestelling plaatsen voordat ze bij je restaurant zijn, maar mocht dat toch gebeuren dan kunt je altijd vragen om even te wachten of de bestelling annuleren voor het geval je geen tafels beschikbaar hebt.